1.2 EL PROGRAMA ELECTORAL: un col·legi per a què? 7 milions d’euros per fer què?

  • Per  prestigiar la professió i recuperar l’orgull i la responsabilitat de ser periodista.
  • Per  fer del CPC un referent professional i de participació.
  • Per convertir el col·legi en la principal eina per a la defensa de la professió.
  • Per proporcionar els serveis que pertoquen al col·legiat, cosa que no ha estat mai. 7 milions d’euros de pressupost ho permeten.

LA PROFESSIÓ

El periodisme està en plena transformació com a conseqüència de la universalització i diversificació dels canals de comunicació interactius. Vivim un temps de crisi i transformació: canvien els canals i els periodistes ens hem d’adaptar i aprofitar al màxim les eines que la tecnologia està posant al nostre abast. La formació esdevé la principal eina per afrontar els nous reptes.

Davant del nou panorama comunicatiu, el CPC té l’obligació d’estar al dia i de reivindicar el paper del periodista: canvien els canals, però el periodista és la peça clau que, ara més que mai, dóna valor i sentit a una informació omnipresent.

Com ho farem?

1. Formació enfront precarietat: les incògnites de futur i la inestabilitat que han generat no poden servir d’excusa per justificar un nivell tan elevat de precarietat laboral, la principal amenaça de la professió.

Cal apostar per la formació contínua per acabar amb la precarietat i els salaris baixos. Renovar i ampliar l’oferta de cursos de reciclatge i seminaris especialitzats, comptant amb la col·laboració directa de les empreses i els mitjans amb plantilles fixes de més de 20 periodistes.

El CPC ha d’actuar de manera  clara i compromesa perquè les empreses respectin les condicions professionals i laborals que donen sentit a la professió (Codi Deontològic, sous dignes, funcions bàsiques contractuals).

2. Potenciar internet: els mitjans digitals i les xarxes socials han esdevingut un element clau de les formes de comunicació del segle XXI. Internet és l’únic sector que ha incrementat la demanda de professionals i els mitjans digitals i les noves xarxes es perfilen com l’alternativa a la davallada de la premsa escrita a tot el món.

3. Enllaçar universitat i empresa: el CPC ha de fer de pont entre els estudiants i la professió. Establir línies de recerca amb les universitats per fer un diagnòstic de les diferents llicenciatures relacionades amb la professió i l’oferta empresarial.

4. Termòmetre professional: crear un Observatori de l’Exercici de la Professió, tant per ser autocrítics, com per premiar i reconèixer la feina ben feta a les redaccions o a les fonts, en especial atenció a la clàusula de consciència i el dret de rèplica.

2. ELS SERVEIS

1. L’Aliança i el col·lectiu +65 anys

Renovarem l’acord d’assistència sanitària per tal que els col·legiats no perdin prestacions. I posarem especial atenció al col·lectiu de més de 65 anys.

2. Una borsa de treball eficaç per als joves

Reestructurarem la borsa de treball i el seu funcionament per convertir-la en una referència per a tots els mitjans, empreses i institucions. Hi haurà dos apartats específics: per a primera feina i per a aturats de més de 50 anys.

3. Defensa jurídica professional per 6 euros l’any

Augmentarem la quota 6 euros l’any (és a dir 1,50 euros el quadrimestre) per poder oferir al periodista per lliure o per compte aliena assistència jurídica personalitzada, defensa de la responsabilitat penal, constitució de fiances penals, una cobertura de despeses fins a 3.000 euros, reclamació de danys succeïts en l’exercici de la professió, drets relatius al local on es realitza l’activitat professional (com a propietari o arrendatari), drets relatius a contractes (laborals, d’arrendament, de serveis, d’assegurances i sobre coses) i reclamació d’honoraris.

4. Responsabilitat civil

Contractarem una pòlissa col·lectiva per cobrir la responsabilitat civil en què pugui incórrer el periodista en l’exercici de la professió.

5. Servei de gestoria i assessorament per als col·legiats

Incorporarem un nou servei especialitzat d’assessorament comptable i fiscalitat per als col·legiats, siguin autònoms o no, en qüestions de facturació, IVA, pagaments trimestrals, IRPF, declaració de renda, càlculs de jubilació, pensions.

6. Ampliació beques

Ampliarem el programa d’ajuts i beques de periodisme i vetllarem per la total transparència en la seva adjudicació, com també per un compliment correcte en tots els processos.

7. Suport informàtic domiciliari als col·legiats

Crearem un servei d’assistència, d’assessorament i de seguretat informàtica domiciliari que serà gratuït per al col·legiat.

3. EL COL·LEGI I ELS COMPTES

El Col·legi

1. 6.000 col·legiats per ser més forts

Incentivarem l’afiliació de nous col·legiats i fomentarem el retorn dels que s’han donat de baixa. En quatre anys volem arribar als 6.000 col·legiats. L’objectiu és representar tota la professió. Crearem una quota de 10 euros el quadrimestre per als nous llicenciats.

2. Un col·legiat, un vot i llistes obertes

Farem el Col·legi més democràtic. El vot ha de valer igual per a tothom, no com ara que el vot del col·legiat numerari val la meitat. Mantindrem el sistema de llistes obertes i la representació proporcional. Aprovarem la reforma dels estatuts, bloquejats durant dos anys. I el 2014 es votarà per sistema electrònic.

3. Un millor funcionament intern

Millorarem l’estructura interna per adaptar-la a les noves necessitats. Cal replantejar el funcionament del CIPB sense perjudicar el seu patrimoni ni el del Col·legi.

Els comptes

1. Auditoria econòmica i transparència

Auditarem els comptes del Col·legi anualment i garantirem l’accés dels col·legiats a tota la informació econòmica.

2. Erradicar els pagaments directes i les pràctiques irregulars

Acabarem amb la pràctica dels pagaments directes dins la nostra institució i amb les irregularitats econòmiques. Vetllarem per una gerència eficient i honesta al servei de tots els col·legiats.

3. Tretze quioscos i fons social de suport al col·legiat

Explotarem els 13 quioscos, que gestiona el Col·legi, mitjançant una empresa de titularitat pròpia i acabarem amb l’opacitat dels seus ingressos. Utilitzarem els beneficis per a la creació d’un fons d’ajut social per als col·legiats de més edat i els que estiguin en situació d’atur. L’explotació dels quioscos funcionarà amb autonomia, però retrà comptes a la Junta de Govern (en la corresponent junta de liquidació anual).

4. Patrocinis i política de costos

Aplicarem un ambiciós programa de patrocinis i introduirem, des del primer dia, una rigorosa política de costos i de compres.

Anuncis

7 Respostes to “1.2 EL PROGRAMA ELECTORAL: un col·legi per a què? 7 milions d’euros per fer què?”

  1. ramon vilaro Says:

    Hola. Nomes voldria afexir en el capitol de serveis que es contempli, cara al futur, la dotaciò d´un bar-restaurant, que pot ser sencill, per que el Col.legi pugui ser centre de trobada. Arreu del món, des de Brusel.les, a Washington, pasant per Toquio o Hong Kong, nomes fucionant els Centres de Premsa que tenen caliu per trobar-se i fer tartulies i on moltes vegades, surten les noticies. Una abraçada, Ramon Vilaró

  2. Marco Flores Says:

    Creo importante fortalecer la presencia internacional del Colegio de Periodistas. Me explico:

    – Desde Catalunya solidarizarse con los periodistas del mundo que sufren la violencia o persecusión…hace falta pronunciarse, acompañar

    – Promover el fondo de solidaridad o buscar la solidaridad gremial para con los periodistas damnificados por catastrofes naturales en paises empobrecidos. Es el caso de Haití…falta convocatoria y solidaridad.

    Un saludo

    Marco Flores

  3. Elvira País Says:

    Estic amb tu per què crec que és hora que el col·legi canviï, sobre tot per donar soport a la gent que no té feina. Et conec de l’exercici de la professió però no sé quin és el teu programa, m’agradaria conèixer-lo per saber si et vull donar soport.

    M’agradaria saber la teva ideologia en front de la que hi ha ara. Perquè per continuar igual…Elvira País

  4. Txerra.info » Elecciones entre periodistas Says:

    […] y apuesta por la unidad: “El decano de todos”. El de Salvador Cot se llama “Gana el periodismo” y opta por la denuncia de supuestas irregularidades pasadas y actuales de la entidad. De […]

  5. Txerra.info » Eleccions entre periodistes Says:

    […] i aposta per la unitat: “El degà de tots”. El de Salvador Cot es diu “Guanya el periodisme” i opta per la denúncia de suposades irregularitats passades i actuals de l’entitat. […]

  6. lluis quinquer i roura Says:

    Massa coses prometeu, companys! Qui hi ha al darrera vostre? Qui sou? D’on veiu?

  7. Felip Serra Says:

    Es usted nacionalista y está en contra de los periodistas que no pensamos de ese modo? Está en contra del periodismo taurino o de otras prácticas periodísticas? Nos va a meter cuotas y cuotas en vez de reducirlas en tiempo de crisis? A ver, hable claro y déjese de historias. Hace falta un colegio profesional, no de periodistas con carnet. Puede ústed tener sus ideas políticas pero no intente imponerlas. Esto es un colegio profesional.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: